Actividades: MEMÒRIA D'ACTIVITATS DE L'ENTITAT L'ANY 2002 (Català)

Informe de Actividades Colectivo Maloka

Projecte de Sensibilitzacio sobre els procesos de construccio de pau des de la resistencia civil no violenta.
  • Gira amb xerrades, trobades ambs entitats locals i difussio a premsa de la Coordinacio Nacional de desplazats per Asturies, Madrid, Navarra i Barcelona (gener 2002)

• Xerrada i passi de video al la jornada cultural per america llatina organizada amb d'altres col.lectius catalans solidaris amb america llatina (marzo, 2002)

• Setmana cultural per Colombia amb passi de videos sobre procesos de construccio d'alternatives noviolentes a diferents sectors socials. (s' adjunts triptic. (del 3 al 7 de abril 2002).

• Seminario Sobre Planes regionales de intervención en América Latina. Movimientos Sociales: una alternativa. Convocado junto con Fundación Solidaridad UB, Survival, Grupo Mariategui de Perú y Batzac. Con el apoyo de la Regiduroa de Drets Civils de lÁjuntament de Barcelona.

• Sensibilització a Barcelona sobre la problemàtica de desplaçament intern i refugiats a Colòmbia.Visita a Barcelona d'un delegat de la Coordinació Nacional de Desplaçats de Colòmbia, CND. (sept de 2002).

• Jornada de recolçament a marxa agrària del 16 de setembre a Colòmbia. Acte solidari al parc de l'estació del nord amb la marxa agrària a Colòmbia el 17 de desembre i xerrada del delegat de la coordinació nacional de desplaçats al centre cívic Drassanes el 19 de septiembre.

• Participacio juntament amb Assamblea antimilitarista de la gira per Barcelona de la Organizacion Femenina Popular de Barrancabermeja, OFP. Sensibilització sobre el avanços i problemes del moviment de dones a Colòmbia a càrrec de la Organització Femenina Popular de Barrancabermeja, OFP. (Octubre de 2202).

• Reunió preparatoria de la trobada europea de comunitats en resistencia i enfortiment de vincles entre les organitzacions colombianes que treballen en la defensa del drets humans i la construcció de pau a Colòmbia. Dues delegades del nostre col.lectiu van assistir a una reunió a Bruseles en la que es van afiançar les relacions entre les organitzacions assistents i es va preparar la reunió que es realitzarà al febrer a Barcelona. En aquesta reunió es va contactar també amb sindicats, AFRODES (desplaçats afrocolombians), representants del moviments nacional camperol que es trobaven visitant Europa.

• Activitat de sensiblització sobre interesos de les empreses multinacionals a Colòmbia i la seva relació amb els desplaçaments interns i la violació dels Drets Humans a càrrec d'un assessor del Consell Nacional Camperol, CNC. El 18 de novembre es van realitzar entrevistes amb ràdio i premsa, també es realitzà una reunió amb el moviment social de Barcelona. El 19 de novembre el delegat del CNC va realitzar una xerrada a la UAB al matí a la que van assistir 70 persones, entrevistes amb diferents ràdios i premsa, a la tarda i xerrada al pati llimona al vespre conjuntament amb Elvira Sanchez, professora al CIDOB siobre Colòmbia i Irak, les veritables raons de la intervenció internacional en aquests conflictes a la que van assistir entre 90 i 100 persones

• Xerrada d'una representant de la ONG ambientalista colombiana Censat-Agua Viva al local social Kasumay de Barcelona. Van assistir 20 persones. Reunió el 25 de novembre amb els col.lectius i entitats ecologistes de Barcelona