Actividades: MEMÒRIA D'ACTIVITATS DE L'ENTITAT L'ANY 2003 (Català)

Informe de Actividades Colectivo Maloka

• Febrer 23: Centre Cívic Sant Martí. Trobada a Barcelona entre organitzacions socials colombianes i entitats i persones interessades en el tema de Colòmbia. La trobada es va organitzar amb la finalitat de generar confiances i apropar-nos a la situació actual a Colòmbia des de la vivència de l@s membres de moviments socials que ens van visitar (estaven a Barcelona convidats per la Taula Catalana per la Pau). Vam Tenir l'oportunitat d'escoltar a les i els representants de la Ruta Pacífica de les Dones, el poble indígena Arhuaco, l'Associació Camperola Integral del Mitjà Atrato, la Central Unitària de Treballadors i la Xarxa d'Organitzacions Comunitàries de Medellín. A la trobada assistim més de 60 persones, procedent d'espais molt diversos. van Assistir organitzacions de Madrid, Asuturias, Brussel·les i Alemanya. Vam Poder adonar-nos de que a Barcelona existeix un gran nombre de persones preocupades per Colòmbia i amb ganes de generar espais comuns. Creiem que és tasca de les i els colombians que resideixen fora del seu país ajudar a comprendre les causes del conflicte i intentar trobar sortides constructives. Després de la trobada va quedar establerta una llista de distribució de correu amb la finalitat de que ens servís per a coordinar i conèixer les diferents inciativas que avancem tots en aquests moments.

• Abril i Maig: etapa de preparació del projecte de Jornades Culturals CoLombianas elaborat per a sensibilitzar a la població de Barcelona entorn de la situació que viuen els moviments socials colombians. Les Jornades es realitzaran en diversos centres cívics de Barcelona: Sant Marti, Nou Barris, La Sedeta, Horta. El proyecto va ser aprovat per la Regiduria de Drets Civles de Barcelona.

• Maig: Participació en la Festa de la Diversitat organitzada per SOS Racisme. El Stand el compartim amb Entrepueblos i el Col·lectiu equatorià Llactacarú.

• Dissabte 7 de juny: xerrada, Conflicte i Petroli: el cas colombià.Tataina Roa- Coordinadora de projectes de Censat/-Aigua Viva, organització medioambientalista colombiana. Lloc: Econcern-Van Convocar Col·lectiu Maloka i Amics de la Terra

• Domingo 8 de Juny: participació en la Festa de la Diversitat d'Hospitalet. Debat sobre conflictes a L'Iraq, Costa d'Ivori i Colòmbia. Participa pel col·lectiu Maloka: Tatiana Roa de Censat Aigua Viva

• Dimecres 11 de juny. Xerrada sobre el moviment de dones a Colòmbia. Participa Alicia Barber de la Càtedra UNESCO. Centre Cívic Petons

• Dissabte 14 de juny. Jornada Llatinoamericana en Nou Barris. Video Debat sobre el Pla Colòmbia.Casal de la Prosperitat-

• Dijous 10 de juliol. 19:00 hores. Conferència: La Vall de Cimitarra: zona de Resistència Camperola. Participa Miguel Cifuentes, representant de l'Associació Camperola De la Vall de Cimitarrra. Centre Cívic Sant Martí.

• Agost i Setembre: preparació de l'exposició fotogràfica sobre Moviments Socials Colombians, que acompanyarà les jornades Culturals Colombianes.

• Divendres, 7 de Novembre. Inauguració Exposició Fotogràfica sobre Moviments Socials Colombians Camins de Dignitat: Comunitat de Cacarica, Associació Camperola de la Vall del Riu Cimitarra, Organitzacions Indígenes de Jambalo/i Associació de Familiars de les Víctimes de Trujillo - Valle- Conta Contes: Calisa Ríos - Canelazo. Conferència "Megaproyectos i Moviments Socials Colombians", Participa Hèctor Mondragón- Economista i assessor de moviments socials de Colòmbia. Treballa amb el moviment camperol i amb els organitzacions indígenes. Autor de publicacionscom "La desastrosa economia del contraterrorismo a Colòmbia i *Las elecciones colombianes: alguna cosa vell, alguna cosa nou i algunes incerteses".

• 11 de novembre: Videodebat: moviment nacional de dons contra la guerra a Colòmbia. Video: Les dones pazharemos. Centre Cívic Sant Martí.

• Domingo 23 de novembre: Performance en suport a la Marxa de Dones de Colòmbia en el Purtumayo. El performance va consistir en una marxa silenciosa de dones vestides de blanc per la Rambles de Catalunya.